Pide Información SIN COMPROMISO

Cos de Mestres. Especialitat: Educació Infantil / Cuerpo de Maestros. Especialidad: Educación Infantil

Cos de Mestres. Especialitat: Educació Infantil / Cuerpo de Maestros. Especialidad: Educación Infantil
Consultar Precio
EL CURSO ES PRESENCIAL Y SE IMPARTEN EN BARCELONA REQUISITS GENERALS a) Ser espanyol, tenir la nacionalitat d'altres estats membres de la Unió Europea... Seguir leyendo

¿NOS DEJAS TU OPINIÓN?

Si has realizado este curso, ¿por qué no darnos tu opinión?. Si lo haces, estarás ayudando a miles de personas que, como tu en su momento, están intentando cambiar su vida a través de la formación. No hay mejor ayuda, para decidirse entre miles de cursos, que la opinión de una persona que ha vivido la experiencia de cursarlo, miles de personas te lo agradecerán.

Danos tu opinión detallada sobre el Cos de Mestres. Especialitat: Educació Infantil / Cuerpo de Maestros. Especialidad: Educación Infantil. No olvides decirnos que te pareció el temario del curso, el profesorado, la accesibilidad al equipo del centro para resolver tus dudas y, en el caso de los programas online, la calidad del campus virtual.

Tu experiencia es muy valiosa
Tu voto
Haz clic para puntuar
ENVIAR
Descripción de la Oposición

EL CURSO ES PRESENCIAL Y SE IMPARTEN EN BARCELONA

REQUISITS GENERALS


a) Ser espanyol, tenir la nacionalitat d'altres estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea, sigui quina sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.
b) Tenir divuit anys complerts i no excedir, en el moment del nomenament com a funcionari de carrera, l'edat establerta per a la jubilació forçosa dels funcionaris.
c) Estar en possessió, o reunir les condicions per a l'expedició, d'alguna de les titulacions que per a cada cos determina aquesta base. En cas que la titulació esmentada hagi estat obtinguda a l'estranger, caldrà que prèviament hagi estat concedida la corresponent homologació, o el reconeixement de la titulació per exercir la professió de mestre o de professor d'educació secundària, ambdós casos per part del Ministeri d'Educació i Ciència.
d) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i a l'especialitat a què s'opta.
e) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
Els aspirants que participin i s'acullin al que estableix l'apartat a) d'aquesta base amb nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, igualment, que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen.
f) No ser funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del corresponent nomenament del mateix cos al qual vol ingressar.
g) Estar en possessió, o reunir les condicions per a la seva expedició, d'alguna de les titulacions següents: mestre, diplomat en professorat d'educació general bàsica, mestre d'ensenyament primari.

FASE OPOSICIÓ

Primera prova:


Prova de coneixements de les dues llengües oficials a Catalunya, tant en l'expressió oral com en l'escrita.
Prova de caràcter eliminatori.
1. Expressió escrita:
a. Dues redaccions (cada una d'aquestes mínim 200 paraules) una redactada en llengua catalana i l'altra en llengua castellana.
b. Es formularan preguntes de llengua catalana i de llengua castellana amb la finalitat de comprovar la competència i el domini d'estructures morfosintàctiques i del lèxic per part dels aspirants.
2. Expressió oral:
a. Lectura de les dues redaccions
b. Exposició de manera breu d’una qüestió plantejada pel tribunal o conversaran amb aquest.
Exempts
Els aspirants que acreditin el coneixement oral i escrit de la llengua catalana de nivell equivalent o superior al certificat de suficiència de català (C).

Segona prova:

Demostració de coneixements específics necessaris per impartir la docència .

PART 1 (3 hores)

- Consisteix en la realització d’una prova de contingut pràctic:
Resolució d’un supòsit contextualitzat:
- Justificació teòrica
- Formulació d'una proposta pràctica concreta
- L'aspirant elegirà una opció d'entre tres de les proposades pel tribunal.
- Es valorarà de zero a sis punts (60%).

PART 2 (2 hores)

- Consisteix en el desenvolupament per escrit d'un tema.
- L’aspirant triarà un tema d'entre dos trets a l'atzar pel tribunal dels corresponents al temari de l'especialitat.
- Es valorarà de zero a quatre punts (40 %).

Tercera prova:

Comprovació de l'aptitud pedagògica de l'aspirant i el seu domini de les tècniques necessàries per a l'exercici docent.
Consisteix en:

a) Lliurar una programació didàctica al tribunal en la data que aquest determini.
b) Defensa de la programació didàctica (30 minuts)
c) Elaboració i exposició oral d'una unitat didàctica. (1 hora + 45 minuts)

L’aspirant escollirà el contingut de la unitat didàctica d’entre tres extretes a l’atzar per ell mateix, relacionat, a elecció de l'aspirant:
Es valorarà la prova de zero a deu punts.

FASE DE CONCURS

Els aspirants no podran aconseguir més de 10 punts per la valoració dels seus mèrits i un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat.

a. Experiència docent prèvia (un màxim de cinc anys) (màxim 5,0000 punts):
- Per cada any d'experiència docent en especialitats del cos al qual s’opta en centres públics, 1,0000 punt.
Per cada mes es sumaran: 0,0833 punts.
- Per cada any d'experiència docent en especialitats de cossos diferents al qual s’opta en centres públics, 0,5000 punts.
Per cada mes es sumaran: 0,0416 punts.
- Per cada any d'experiència docent en especialitats del mateix nivell educatiu que l'impartit pel cos al qual s’opta en altres centres, 0,5000 punts.
Per cada mes es sumaran: 0,0416 punts.
- Per cada any d'experiència docent en especialitats de diferent nivell educatiu que l'impartit pel cos al qual s’opta en altres centres, 0,2500 punts.
Per cada mes es sumaran: 0,0208 punts.

b. Formació acadèmica (màxim 5,0000 punts)
- Expedient acadèmic en el títol al-legat: màxim 1,5000 punts.
Es valorarà exclusivament la nota mitjana de l'expedient acadèmic del títol exigit amb caràcter general i al-legat per a l'ingrés al cos (De 6,01 punts fins a 7,50 punts: 1,0000 punt i De 7,51 punts fins a 10 punts: 1,5000 punts)
- Per posseir el títol de doctor, 1,0000 punt.
- Per haver obtingut premi extraordinari en el doctorat, 0,5000 punts.
- Altres titulacions universitàries:
Titulacions universitàries de primer cicle: 1,0000 punt.
Titulacions universitàries de segon cicle: 1,0000 punt.
Titulacions d'ensenyament de règim especial i de formació professional específica: 0,5000 punts

c. Altres mèrits (màxim 2,0000 punts)
- Per cada curs de formació i perfeccionament superat:
No inferior a 30 hores: 0,2000 punts.
No inferior a 100 hores: 0,4000 punts.
- Pel diploma de mestre de català o pel certificat del nivell D de la Junta Permanent de Català o pel certificat d'aptitud en llengua catalana de l'Escola Oficial d'Idiomes o per altres certificats, diplomes, acreditacions o títols declarats equivalents per la Direcció General de Política Lingüística: 0,4000 punts.

FASE DE PRÀCTIQUES

Serà tutelada, formarà part del procés selectiu i tindrà per objecte la valoració de l'aptitud per a la docència dels aspirants que han estat seleccionats.
Es realitzarà a les destinacions provisionals que els hagin estat adjudicades, mitjançant l'exercici de la funció docent amb validesa acadèmica.
Durada de les pràctiques: sis mesos amb un període d'avaluació mínim de tres mesos d'activitat docent.
La fase de pràctiques podrà incloure activitats d'inserció en el lloc de treball i de formació, programades per les comissions qualificadores.
Es podrà sol-licitar als aspirants un informe final per tal que valorin les dificultats que han trobat i els suports rebuts en el desenvolupament de la seva activitat.
Avaluació
Finalitzada la fase de pràctiques, les comissions qualificadores avaluaran a cadascun dels aspirants nomenats funcionaris en pràctiques amb la qualificació d'apte o no apte.

Temari Cos mestres. Especialitat Educació infantil

1.- Característiques generals del nen i la nena fins als sis anys. Principals factors que intervenen en el seu desenvolupament. Etapes i moments més significatius. El desenvolupament infantil en el primer any de vida. El paper dels adults.

2.- El desenvolupament psicomotor en els nens i nenes fins als sis anys. La psicomotricitat en el currículum de l'educació infantil. La sensació i percepció com font de coneixements. L'organització sensorial i perceptiva. La intervenció educativa.

3.- El desenvolupament de la personalitat. El desenvolupament afectiu en els nens i nenes de zero a sis anys. Aportacions de diferents autors. La conquesta de l'autonomia. Directrius per a una correcta intervenció educativa.

4.- El nen descobreix als altres. Procés de descobriment, de vinculació i acceptació. L'escola com a institució socialitzadora. El paper del centre d'Educació Infantil en la prevenció i intervenció amb nens i nenes en situació de risc social. Principals conflictes de la vida en grup.

5.- Desenvolupament cognitiu fins als sis anys. El coneixement de la realitat. L'observació i exploració del món físic, natural i social. Gènesi i formació dels principals conceptes.

7.- La família com a primer agent de socialització. La transformació de la funció educativa de la família al llarg de la història. Expectatives familiars respecte a l'educació infantil. Període d'adaptació dels nens i nenes al centre educatiu. Relacions entre la família i l'equip docent.

8.- Educació per a la salut. Actituds i hàbits referits al descans, higiene i activitat infantil. Prevenció d'accidents, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa.

10.- L'educació sexual en l'etapa infantil. Descobriment i identificació amb el propi sexe. La construcció dels rols masculí i femení. Estratègies educatives per a evitar la discriminació de gènere.

11.- Consecució de les capacitats generals de l'etapa mitjançant els objectius i continguts de les àrees del currículum d'educació infantil.

12.- Principis d'intervenció educativa en educació infantil. L'enfocament globalitzador. Sentit i significativitat de l'aprenentatge. Una metodologia basada en l'observació i en l'experimentació. La seva concreció en el marc del projecte curricular.

13.- La programació en el primer cicle d'educació infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada per als nens i nenes de zero a tres anys.

14.- La programació en el segon cicle d'educació infantil. Objectius, continguts i propostes metodològiques més adequades per a aquest cicle. Les diferents unitats de programació. La continuïtat entre l'educació infantil i primària. Mesures curriculars i vies de coordinació.

15.- La funció del mestre o mestra en educació infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre el nen i l'educador. El mestre com a membre de l'equip educatiu i en la seva relació amb les famílies.

16.- L'organització dels espais i del temps. Criteris per a una adequada distribució i organització especial i temporal. Ritmes i rutines quotidianes. L'avaluació dels espais i del temps.

17.- Equipament, material didàctic i materials curriculars en educació infantil. Selecció, utilització i avaluació dels recursos materials.

19.- L'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua en l'educació infantil. Tècniques i recursos per a la comprensió i l'expressió oral. La intervenció educativa en el cas de llengües en contacte.

20.- La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per a seleccionar, utilitzar i narrar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca d'aula.

22.- Evolució de l'expressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge plàstic. Objectius, continguts, materials, activitats, estratègies metodològiques i d'avaluació de l'expressió plàstica. Models i estereotips.

23.- L'expressió corporal. El gest i el moviment. L'expressió corporal com a ajuda en la construcció de la identitat i de l'autonomia personal. Joc simbòlic i joc dramàtic. Les activitats dramàtiques.

24.- La influència de la imatge en el nen. La lectura i interpretació d'imatges. El cinema, la televisió i la publicitat. Criteris de selecció i utilització de materials audiovisuals i de les noves tecnologies en l'educació infantil.

25.- Formació de capacitats relacionades amb el desenvolupament lógico-matemàtic. Recursos didàctics i activitats adequades a l'etapa d'educació infantil.