Pide Información SIN COMPROMISO

Auxiliars Administratius Ajuntament de Barcelona/Auxiliares Administrativos Ayuntamiento de Barcelona

Auxiliars Administratius Ajuntament de Barcelona/Auxiliares Administrativos Ayuntamiento de Barcelona
Consultar Precio
EL CURSO ES PRESENCIAL Y SE IMPARTEN EN BARCELONA REQUISITITS GENERALS Per ser admesos en el procés selectiu, els candidats han de complir els requisits... Seguir leyendo

¿NOS DEJAS TU OPINIÓN?

Si has realizado este curso, ¿por qué no darnos tu opinión?. Si lo haces, estarás ayudando a miles de personas que, como tu en su momento, están intentando cambiar su vida a través de la formación. No hay mejor ayuda, para decidirse entre miles de cursos, que la opinión de una persona que ha vivido la experiencia de cursarlo, miles de personas te lo agradecerán.

Danos tu opinión detallada sobre el Auxiliars Administratius Ajuntament de Barcelona/Auxiliares Administrativos Ayuntamiento de Barcelona. No olvides decirnos que te pareció el temario del curso, el profesorado, la accesibilidad al equipo del centro para resolver tus dudas y, en el caso de los programas online, la calidad del campus virtual.

Tu experiencia es muy valiosa
Tu voto
Haz clic para puntuar
ENVIAR
Descripción de la Oposición


EL CURSO ES PRESENCIAL Y SE IMPARTEN EN BARCELONA

REQUISITITS GENERALS


Per ser admesos en el procés selectiu, els candidats han de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'altres estats membres de la Unió Europea, o la d'altres estats membres de la Unió Europea, o les dels Estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat però que visquin a càrrec dels seus progenitors, d'acord amb el que estableixen els articles 2 i 4 del Reial Decret 766/1992 de 26 de juny sobre l'entrada i permanència a Espanya de nacionals d'estats membres de la Unió Europea i d'altres estats que han estat part en l'Acord sobre l'espai econòmic europeu, signat a Porto el 2 de maig de 1992, i ratificat per Espanya el 26 de novembre de 1993, modificat posteriorment pel Reial Decret 737/1995 de 5 de maig.
En qualsevol cas, els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar documentalment la seva nacionalitat.
b) Haver complert els 18 anys d'edat i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol acadèmic de batxillerat elemental, de formació professional de primer grau, d’educació general bàsica, de graduat en ensenyament secundari obligatori (LOGSE), de tècnic (LOGSE), o equivalent, o qualsevol altre de nivell superior, o estar en condicions d’obtenir-lo.
d) No haver estar separat per causa d'expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per al desenvolupament de les funcions públiques.
e) Exclusivament per als aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola ni la dels altres estats membres de la Unió Europea ni la dels altres estats els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

Aquests aspirants han de presentar la corresponent documentació que acrediti:
- La seva nacionalitat.
- El vincle de parentiu amb el nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
- Pel que fa als descendents majors de 21 anys, el fet de viure a càrrec del nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors
- Declaració jurada o promesa feta pel nacional de l’estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en la qual manifesti fefaentment que no està separat de dret del seu cònjuge.
- Hauran d’acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi en el seu Estat, l’accés a la funció pública.

Sol-licituds i documentació

- Lloc d’obtenció i lliurament de la sol-licitud:
Oficines d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Barcelona.
Horari general: de dilluns a divendres de 8:30 a 17:30 hores.
Horari estiu (del 24 de juny al 24 de setembre): de dilluns a divendres de 8:15 a 14:15 hores.
Pl. Sant Miquel núm. 4. (Aquesta oficina també atén els dissabtes de 9 a 14 hores)
- Web de l’Ajuntament: www.bcn.cat
- S’han d’adreçar a la Direcció de Recursos Humans i organització de l’Ajuntament de Barcelona..
- Documentació a lliurar:

Instància

Als efectes de l’Exempció de la prova de coneixements de llengua catalana els aspirants hauran de presentar dins el termini de presentació de sol-licituds i juntament amb aquesta o el mateix dia de la prova de coneixements de la llengua catalana, aportant la corresponent fotocòpia, un dels documents següents:
oFotocòpia de la documentació acreditativa d’estar en possessió del certificat de coneixements mitjans de llengua catalana (certificat C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura o equivalent.
oFotocòpia de la documentació que acrediti que la persona aspirant ha participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l’ Administració local o a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en que hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagin superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública d’ocupació.
- Les persones que tinguin reconeguda la condició legal de disminuït (minusvalidesa de grau igual o superior al 33%), i que vulguin accedir a les places per la via de reserva, hauran de presentar al tribunal de selecció d’aquesta convocatòria un certificat actualitzat d’aptitud pel desenvolupament de les funcions dels llocs objecte de convocació, expedit per l’equip multiprofessional competent, (EVO laboral). El referit dictamen es podrà presentar des del dia següent a la data de publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, (en endavant DOGC), i com a màxim dins els 15 dies hàbils posteriors a la data de publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses.
- Per a la comprovació dels serveis prestats en l’àmbit de l’ Ajuntament de Barcelona i els seus organismes autònoms caldrà que l’aspirant identifiqui expressament en la mateixa sol-licitud els períodes de temps en què ha prestat els seus serveis en la categoria objecte de convocatòria.
- Pel que fa a l’acreditació dels serveis prestats en la resta d’Administracions públiques, aquesta s’haurà d’efectuar mitjançant una certificació original emesa pels òrgans, autoritats o els càrrecs que duen a terme la gestió dels recursos humans.
NOTA: Tots aquells mèrits avaluables no s’hauran d’adjuntar a la sol-licitud, atès que només ho presentaran aquelles persones que hagin superat l’oposició.
Aquesta documentació es podrà presentar a les oficines d’Atenció al Ciutadà o al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona mitjançant una fotocòpia en el termini de 20 dies naturals següents a la publicació dels resultats definitius del concurs oposició.

Descripció del procés selectiu

El procediment de selecció dels candidats és el de concurs oposició.

1. Fase d’oposició

Està constituïda per tres exercicis obligatoris i eliminatoris:
Primer exercici (obligatori i eliminatori)
Consistirà en la resolució d'un qüestionari tipus test amb respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relatiu al contingut del temari.
Totes les preguntes tindran el mateix valor. Les preguntes no contestades o contestades erròniament no tindran penalització.
El valor màxim d'aquest exercici serà de 30 punts. La puntuació mínima per superar l'exercici és de 15 punts.
Segon exercici Consta de dues proves.
Primera prova: Prova de coneixements de llengua catalana.
Segona prova: (exclusivament per als aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola): És la prova de coneixements de llengua castellana.
Tercer exercici: (obligatori i eliminatori)
Consistirà en la resolució d'un qüestionari tipus test amb respostes alternatives de les quals només una és correcta per tal de valorar els coneixements d’ofimàtica a nivell d’usuari dels candidats en l’entorn Windows, programes Word i Excel.
Totes les preguntes tindran el mateix valor. Les preguntes no contestades o contestades erròniament no tindran penalització.
El valor màxim d’aquest exercici serà de 20 punts. La puntuació mínima per superar l’exercici és de 10 punts.
Tant les llistes provisionals i definitives com el lloc, la data i l'hora de realització dels exercicis seran publicats oportunament al Tauler de concursos i Oposicions de la Corporació (Plaça Sant Miquel Núm 4) així com a través de la web de l'Ajuntament de Barcelona www.bcn.cat.

2. Fase de concurs

El concurs no tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la valoració dels mèrits aportats per les persones que hagin superat l'oposició.

1. Experiència professional (màxim 21,00 punts)
1.1. Per serveis prestats en la categoria d’auxiliar administratiu de l’Administració Local.
Per cada mes de treball : 0,6 punts
1.2. Per serveis prestats en la categoria d’auxiliar administratiu en altres Administracions públiques.
Per cada mes de treball: 0,4 punts, fins a un màxim de 14 punts
1.3. Als efectes d’allò que s’estableix en els dos apartats anteriors, un mes equival a 30 dies.
Així mateix, les fraccions inferiors a 30 dies poden acumular-se per comptabilitzar nous períodes de 30 dies. Si tot i així, finalment queden fraccions inferiors a 30, aquestes no es tindran en compte.
1.4. Els serveis prestats en qualitat de personal eventual no es valoraran. Tampoc seran objecte de valoració les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs.

2. Altres activitats (màxim 4,00 punts)
- Assistència a cursos , inclosos els cursos d’autoaprenentatge, organitzats i/o autoritzats per l’Ajuntament de Barcelona i els seus organismes autònoms, Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya , Escoles d’Administració Públiques corresponents de les comunitats autònomes, i Institut Nacional d’Administracions Públiques. També es valoraran els cursos impartits per altres Administracions locals o per associacions professionals, sempre que estiguin finançats, autoritzats i/o acreditats en el marc de la formació contínua o permanent de les administracions públiques pel seu personal.
- La totalitat dels cursos per tal de ser valorats pel tribunal qualificador han d’estar relacionats amb les tasques pròpies de la categoria professional a la qual opten. Per cada hora: 0,025 punts.
- Els cursos a distància que requereixin superar una prova presencial final seran valorats amb 0,015 punts per cada hora.
- Els cursos a distància que no s’ajustin al que preveu el paràgraf anterior seran valorats amb 0,15 punts per cada curs d’una durada no inferior a 100 hores.

3. Acreditació dels requisits i mèrits

TEMARI

1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis general. Drets i deures fonamentals dels espanyols.
2. El Govern i l'Administració de l'Estat. El poder legislatiu. El poder judicial.
3. Organització territorial de l'Estat. L'Estatut d'Autonomia de Catalunya. La Generalitat de Catalunya i els seus òrgans de govern.
4. L'Administració Pública a l'ordenament espanyol. Principis d'actuació de l'Administració Pública. Tipologia de les Administracions Públiques. El règim local espanyol.
5. L’organització municipal. Especial referència a organització política (Alcalde, Tinents d’Alcalde, Regidors), executiva (el model de gestió gerencial), territorial (els districtes) i funcional (organismes autònoms i entitats públiques empresarials) de l’Ajuntament de Barcelona.
6. La Carta Municipal: El seu contingut i principals característiques
7. El procediment administratiu: Concepte, principis generals, fases i terminis.
8. L’acte administratiu. Concepte. Classes. Revisió dels actes en via administrativa.
9. Hisendes locals. Classificació dels ingressos. Els pressupostos locals.
10. Els tributs i taxes municipals. Concepte. Referència als principals tributs municipals (especialment IBI, IAE, Impost de vehicles de tracció mecànica i Plusvàlua)
11. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic.
12. Tipologia del personal al servei de les Administracions Públiques. La funció pública: concepte i règim jurídic. Les bases del règim estatutari de la funció pública.
13. La selecció de personal. La provisió de llocs de treball. Les situacions administratives dels funcionaris
14. Drets i deures dels funcionaris. El règim retributiu. Les incompatibilitats. Règim disciplinari.
15. El sistema espanyol de la Seguretat Social. Règim general: afiliació i cotització. Acció protectora: contingència i prestacions.
16. L' arxiu. Definició i funció de l' arxiu a l' Administració. Ordenació dels documents. Ordenació numèrica, cronològica i alfabètica. El registre. Comunicacions i notificacions.
17. Les noves tecnologies en la Societat de la Informació. La web de l' Ajuntament de Barcelona. Tràmits "on line": la carpeta del ciutadà. Altres webs municipals. Serveis telefònics.
18. Coneixement de la ciutat de Barcelona: evolució històrica. Evolució demogràfica. Urbanisme: transformació urbana de la ciutat i projectes urbans en execució.
19. Barcelona ciutat de la cultura: museus, teatres, biblioteques. La ciutat i l'esport: equipaments esportius. Les festes tradicionals de la ciutat. Els seus edificis i l’art.
20. L’actualitat de la ciutat: darrers esdeveniments socials i culturals en el període 2004-2006