Auxiliar infermeria Atenció Primària ICS / Auxiliar de Enfermería de Atención Primaria ICS
Si has realizado este curso, ¿por qué no darnos tu opinión?. Si lo haces, estarás ayudando a miles de personas que, como tu en su momento, están intentando cambiar su vida a través de la formación. No hay mejor ayuda, para decidirse entre miles de cursos, que la opinión de una persona que ha vivido la experiencia de cursarlo, miles de personas te lo agradecerán.
Danos tu opinión detallada sobre el Auxiliar infermeria Atenció Primària ICS / Auxiliar de Enfermería de Atención Primaria ICS. No olvides decirnos que te pareció el temario del curso, el profesorado, la accesibilidad al equipo del centro para resolver tus dudas y, en el caso de los programas online, la calidad del campus virtual.
EL CURSO ES PRESENCIAL Y SE IMPARTEN EN BARCELONA
Requisits generals de participació.
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o ostentar el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al Tractat de la Unió Europea o a altres tractats ratificats per Espanya o tenir reconegut aquest dret per norma legal.
També podran ser admesos, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels espanyols com dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors, d'acord amb l'establert als articles 2 i 3 del Reial decret 178/2003, de 14 de febrer, sobre l'entrada i permanència a Espanya de nacionals d'estats membres de la Unió Europea i d'altres estats part a l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu.
En qualsevol cas, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola o la d'un altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ni ostentin el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al Tractat de la Unió Europea o a altres tractats ratificats per Espanya o tinguin reconegut aquest dret per norma legal, han de presentar la corresponent documentació expedida per les autoritats competents que acrediti:
- La seva nacionalitat.
- El vincle de parentiu amb el nacional d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
- Pel que fa als descendents més grans de 21 anys, el fet de viure a càrrec del nacional d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
- Declaració jurada o promesa feta pel nacional de l'estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en la qual manifesti fefaentment que no està separat de dret del seu cònjuge.
b) Haver complert 18 anys d'edat i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de formació professional de tècnic en cures auxiliars d'infermeria o del títol de formació professional de primer grau branca sanitària. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència.
d) Aptitud psicofísica per a l'exercici professional de la categoria d'auxiliar d'infermeria, acreditada per un certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impossibiliti el desenvolupament de les tasques pròpies de les places a cobrir, expedit dins els tres mesos anteriors a la seva presentació. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació de l'esmentat certificat mèdic en el termini dels 10 dies posteriors a l'acte d'elecció de plaça, coincidint amb el termini d'acreditació de documents originals. La no presentació del certificat mèdic comportarà la pèrdua dels drets derivats d'aquesta convocatòria.
e) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la present convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per al desenvolupament de funcions públiques.
Si es tracta de persones amb nacionalitat d'algun de la resta d'estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, aquests hauran d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.
Aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació de la corresponent declaració, en el termini dels 10 dies posteriors a l'acte d'elecció de plaça, coincidint amb el termini d'acreditació de documents originals. La no presentació de l'esmentada declaració comportarà la pèrdua dels drets derivats d'aquesta convocatòria.
f) Haver satisfet la taxa d'inscripció d'acord amb l'import que es detalla a la base
Oposició
L'oposició consta dels dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori, Si escau, el tribunal podrà determinar la realització d'un tercer exercici de caràcter voluntari i no eliminatori.
Les persones aspirants tindran un termini de cinc dies, comptadors des del l'endemà de la data de publicació dels resultats, per tal de formular les reclamacions que considerin oportunes.
1) Primer exercici.Consistirà en la resolució d'un qüestionari tipus test relatiu al contingut del temari. El tribunal fixarà prèviament el temps màxim de realització de l'exercici, que no podrà ser superior a 120 minuts.
El tribunal establirà amb caràcter previ el criteri a seguir per determinar la puntuació que s'haurà de superar per aprovar l'exercici. En cas que el tribunal estableixi una puntuació mínima de superació de l'exercici aquesta serà de 5 punts sobre 10. Les persones que no superin l'esmentada puntuació restaran excloses de la convocatòria.
2) Segon exercici.El segon exercici consta de dues proves.
Primera prova: És la prova de coneixements de llengua catalana. Consta de dues parts obligatòries:
Primera : s'avaluarà el domini de l'expressió escrita mitjançant la redacció d'un text d'un mínim de 80 paraules i d'un màxim de 100 paraules relacionat amb les funcions de les places objecte de convocatòria, i la resposta a un qüestionari sobre aspectes lingüístics.
Segona : s'avaluarà la capacitat d'expressió oral mitjançant la lectura d'un text en veu alta i una conversa sobre temes generals.
Aquesta prova tindrà una durada, com a màxim, de 75 minuts per a la primera part i de 20 minuts per a la segona.
La valoració d'aquesta prova serà d'apte o no apte, i el tribunal fixarà prèviament la puntuació mínima necessària per superar la prova.
Resten exemptes de fer aquesta prova les persones que hagin acreditat documentalment, en el termini previst, estar en possessió d'algun dels certificats o situacions previstes:
Fotocòpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió del certificat de coneixements de nivell elemental de llengua catalana (certificat A) o superior de la Secretaria de Política
Lingüística del Departament de la Presidència, o equivalent.
Escrit en el qual la persona aspirant identifiqui en quina convocatòria ha participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a aquesta Administració en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagi superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública d'ocupació. L'Institut Català de la Salut podrà demanar, si escau, el document justificatiu que acrediti la situació que estableix aquest paràgraf.
Segona prova (exclusivament per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola): És la prova de coneixements de llengua castellana.
De conformitat amb el que estableix l'article 6 del Decret 389/1996, de 2 de desembre, pel qual es regula l'accés dels ciutadans dels estats membres de la Unió Europea a la funció pública de l'Administració de la Generalitat, les persones aspirants admeses en el procés selectiu que tinguin una nacionalitat d'un estat on la llengua oficial no sigui l'espanyol han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita.
Per tal d'acreditar el coneixement de llengua castellana, aquestes persones aspirants hauran de fer una prova, que serà avaluada pel tribunal. La prova consistirà en una redacció de 200 paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa amb els assessors especialistes designats pel tribunal.
El temps per fer aquesta prova no pot ser superior a 45 minuts per a la primera part i 15 minuts per a la segona. La valoració d'aquesta prova serà d'apte o no apte, i el tribunal ha de fixar prèviament la puntuació mínima necessària per superar- la.
Exempció de la prova de coneixements de llengua castellana.
Resten exemptes de fer aquesta prova les persones que hagin acreditat documentalment, estar en possessió d'algun dels certificats o diplomes:
Certificat conforme han cursat la primària, la secundària i el batxillerat a l'Estat espanyol.
Diploma superior d'espanyol com a llengua estrangera que estableix el Reial decret
1137/2002, de 31 d'octubre, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les
proves adreçades a l'obtenció d'aquest.
Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.
3) Tercer exercici. Consistirà en una entrevista personal que versarà sobre la trajectòria professional de les persones aspirants en relació amb el contingut funcional de les places objecte de convocatòria. A aquest efecte, i en el cas que s'hagi determinat la realització d'aquest exercici, el tribunal, juntament amb la llista definitiva de persones aspirants que hagin superat el segon exercici, i per tant l'oposició, publicarà mitjançant una diligència el lloc, el dia i l'hora a partir dels quals s'iniciaran les entrevistes personals, així com el criteri que seguirà per tal de fer efectives les dites entrevistes. En qualsevol cas, les successives relacions de persones a entrevistar seran publicades amb una antelació mínima de 48 hores a la realització efectiva de l'entrevista, en els llocs establerts a l'annex 6 d'aquesta convocatòria.
Concurs
El concurs no tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la valoració dels mèrits aportats per les persones que hagin superat l'oposició. Les referències d'aquest barem a organismes de l'estat espanyol s'entendran fetes als organismes equivalents dels restants estats membres de la Unió Europea,si escau. Les persones aspirants els mèrits de les quals puguin estar incloses en aquest apartat hauran d'aportar els documents oficialment traduïts a qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya.
El valor obtingut d'aquesta manera serà la puntuació del concurs.
A aquest efecte s'estableix un termini de deu dies comptats des de l'endemà de la publicació dels resultats del tercer exercici de l'oposició, per tal que les persones aspirants presentin als llocs establerts els documents acreditatius dels mèrits valorables segons el barem d'aplicació.
En cap cas la puntuació obtinguda en el concurs de mèrits podrà ser aplicada per superar l'oposició.
Finalitzat el termini de presentació de documents i efectuada la corresponent valoració dels mèrits aportats pels aspirants, el tribunal qualificador farà pública la llista provisional de puntuació que resulti de l'aplicació del barem de mèrits. Les persones aspirants tindran accés als expedients de qualificació del concurs i podran interposar davant del tribunal les reclamacions que considerin oportunes en el termini de deu dies comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'esmentada llista.
Acabat el termini esmentat a la base anterior i resoltes les reclamacions, es farà pública la llista definitiva de puntuacions del concurs.
Barem de mèrits de la fase de concurs oposició
1. Formació acadèmica (fins a un màxim de 7,50 punts)
Per als professionals provinents d'MP2.
a) Per l'obtenció d’excel-lent en la qualificació final del mòdul professional: 7,50 punts.
b) Per l'obtenció de notable en l'esmentat mòdul: 6,00 punts.
Per als professionals provinents d'FP1.
a) Per l'obtenció d’excel-lent en les àrees tecnològica i de ciències aplicades (tenint en compte la mitjana d'ambdues àrees): 7,50 punts.
b) Per l'obtenció de notable en aquestes àrees (tenint en compte la mitjana d'ambdues àrees): 6,00 punts.
Per poder valorar aquest apartat cal aportat una certificació de l'institut o centre que acrediti la nota mitjana final expressada de manera qualitativa (excel-lent o notable) en aquestes àrees.
2. Cursos de perfeccionament professional adreçats a auxiliars d'infermeria (fins a un màxim de 12,50 punts).
Els continguts dels cursos han d'estar en relació directa amb el contingut funcional del tipus de places per a les quals es concursa (hospitalàries).
Per cada hora dels cursos dels apartats 2.1 i 2.2: 0,02 punts, fins a un màxim de 200 hores per cada curs.
2.1 Cursos de perfeccionament autoritzats i/o organitzats pel Ministeri d'Educació i Ciència, el departament corresponent de les comunitats autònomes, universitats, escoles universitàries, entitats gestores d'institucions sanitàries de la Seguretat Social, organismes autònoms docents dependents del Departament de Salut, entitats nacionals o estrangeres acreditades per a la docència (segons les respectives lleis dels seus països).
2.2 També seran objecte de valoració els cursos de perfeccionament organitzats pels col-legis i/o les associacions professionals, sempre que estiguin finançats, autoritzats i/o acreditats pel Ministeri d'Educació i Ciència, el departament corresponent de les comunitats autònomes, universitats, escoles universitàries d'infermeria, entitats gestores d'institucions sanitàries de la Seguretat Social i organismes autònoms docents dependents del Departament de Salut.
2.3 Cursos a distància.
Amb caràcter general, tots els cursos a distància s'hauran d'ajustar al que estableixen els apartats 2.1 o 2.2 d'aquest barem, i la seva valoració serà la següent:
Els cursos a distància que requereixen superar una prova presencial final seran valorats amb na puntuació de 0,01 punts per cada hora, fins a un màxim de 200 hores per cada curs.
Els cursos a distància que no s'ajustin al que preveu el paràgraf anterior seran valorats amb una puntuació de 0,50 punts per cada curs d'una durada no inferior a 100 hores.
3. Experiència professional (fins a un màxim de 22,50 punts)
3.1 Serveis prestats com a auxiliar d'infermeria.
Als efectes d'aquest barem, els serveis prestats en un mateix període de temps només podran ser valorats una vegada.
a) En institucions sanitàries de la Seguretat Social.
Per cada mes de treball: 0,10 punts.
Addicionalment, quan els serveis prestats a què fa referència el paràgraf anterior siguin 'institucions hospitalàries.
Per cada mes: 0,10 punts.
b) En institucions sanitàries dependents d'administracions públiques que no siguin les de la Seguretat Social (fins a un màxim de 8,00 punts).
Per cada mes: 0,03 punts.
Addicionalment, quan els serveis prestats a què fa referència el paràgraf anterior siguin 'institucions hospitalàries.
Per cada mes: 0,03 punts.
c) En institucions sanitàries que formen part del sistema sanitari públic de Catalunya segons la seva vinculació amb el Servei Català de la Salut, condicionant la seva valoració a la data inicial de vinculació de la institució amb el Servei Català de la Salut (fins a un màxim de 8,00 punts).
Per cada mes: 0,03 punts.
Addicionalment, quan els serveis prestats a què fa referència el paràgraf anterior siguin d'institucions hospitalàries.
Per cada mes: 0,03 punts.
4. Altres activitats (fins a un màxim de 7,50 punts)
4.1 Treballs científics publicats, beques i/o aportacions a reunions científiques sempre que estiguin relacionats amb les tasques pròpies d'auxiliar d'infermeria, valorats lliurement pel tribunal, fins a un màxim de 2,50 punts.
4.2 Activitat de caràcter docent en cursos sanitaris que estiguin relacionats amb les tasques pròpies d'auxiliar d'infermeria, valorada lliurement pel tribunal, fins a un màxim de 2,50 punts.
4.3 Activitat de caràcter docent en les pràctiques de formació d'auxiliars d'infermeria en els centres assistencials. La certificació ha de ser efectuada per les escoles professionals, o bé pel responsable de formació del qual depengui el centre assistencial, fins a un màxim de 2,50 punts.
Per cada mes: 0,10 punts.
5. Coneixements de llengua catalana
Certificat superior al de coneixements de nivell elemental de català (certificat A elemental) de la Secretaria de Política Lingüística del Departament de la Presidència, o equivalent: 2,00.
Temari
LEGISLATIU
Tema 1 L'Institut Català de la Salut. Estructura i competències. Decret 276/2001 de 23 d'octubre de reestructuració de l'Institut Català de la Salut. DOGC núm. 3506 de 05.11.2001.
Tema 2 L'Estatut de personal sanitari no facultatiu de la Seguretat social: funcions, drets, deures, règim disciplinari.
Tema 3 El Pla de Salut de Catalunya.
Tema 4 El programa de Vida als Anys . PADES .
Tema 5 La reforma de l'atenció primària de salut. El decret 84/1985, de 21 de març (DOGC núm. 527 (1) de 10.04.1985). Les àrees bàsiques de salut. Els equips d'atenció primària. Decret 129/1990, de 28 de maig (DOGC núm . 1301, de 06.06.1990). El decret 104/1998 de 28 d'abril (DOGC núm . 2631, de 04.05.1998).
El decret 277/2001, de 23 d'octubre pel qual es regulen les estructures d'adreça, gestió i administració de les institucions sanitàries en l'àmbit de l'atenció primària de l'Institut Català de la Salut (DOGC núm . 3506, de 05.11.2001).
Tema 6 L'ordre de 6 de maig de 1990, d'aprovació del reglament marc de funcionament dels equips d'atenció primària.
Tema 7 L'ordre de 10 de juny de 1997, sobre fixació de criteris per a la determinació dels recursos humans dels equips d'atenció primària.
ESPECÍFIC
Tema 1 Residus sanitaris: tipus i grups de residus sanitaris generats en els centres. Classificació i tractament.
Tema 2 El treball en equip en l'atenció primària de salut. Organització i objectius.
Tema 3 Sistema de registres de l'atenció primària.
Tema 4 Avaluació i garantia de qualitat en l'atenció primària. Metodologia.
Tema 5 Higiene. Desinfecció i esterilització.
Tema 6 Higiene laboral. Risc professional.
Tema 7 El programa de la SIDA. Prevenció i risc professional.
Tema 8 Odontologia preventiva. Mesures higiènic dietètiques. Tècniques de raspallat, tipus de raspall, risc de la seda dental, hàbits alimentaris.
Tema 9 Dentició temporal i permanent. Nomenclatura bucodental.
Tema 10 Càries dental. Índex CAO.
Tema 11 Instrumental odontològic i instrumentació.
Tema 12 Mecanisme preventius del fluor.